Artykuły
Patryk Ciechanowski
Twórca wszystkiego, co spoko - Spoko Marketingu, Spoko Cafe, SpokoKawa.pl 🙂 Od wielu lat zajmuje się marketingiem internetowym oraz przedsiębiorczością. Jest także kierownikiem Zakładu Nowych Mediów w Państwowej Uczelni Zawodowej we Włocławku, w ramach którego działa kierunek Nowe media i e-biznes. Nie znosi, gdy ktoś oceniając projekt mówi „wydaje mi się”, ponieważ jego zdaniem wszystko powinno być zmierzone i policzone, aby na tej podstawie wyciągnąć właściwe wnioski.
Psychologia virali. Sprawdź jak obudować treść w emocje!
Opublikowałeś post i zastanawiasz się, dlaczego są pod nim tylko 3 lajki – twojej ciotki, twojej siostry i… twój? Dlaczego niektórym udaje się opublikować coś,
Fake News – jak rozpoznać i nie dać się zrobić w balona
Informacja od zarania dziejów stanowi niezwykle potężną siłę. Historia jednego z najokropniejszych jej zastosowań rozpoczęła się w 1930 roku. Wtedy to Joseph Goebbels został odpowiedzialny
Samoobrona na Facebooku
“Moje konto na Facebooku zostało zhakowane.” “Jak odzyskać konto na Facebooku?” To jedne z popularniejszych fraz dotyczących Facebooka, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę Google. Potwierdzenie
Zadbaj o styki w swoim marketingu
“Reklama w radio nie działa. Wykupiliśmy spoty w jednej ze stacji, a sprzedaż pozostała na tym samym poziomie” – usłyszałem ostatnio od jednego z właścicieli
Jak wypromować lokalną firmę na Instagramie?
Dlaczego jednym na Instagramie idzie lepiej, a innym gorzej? Co takiego zrobić, żeby rozkręcić firmowe konto i zbudować wokół niego zaangażowaną społeczność? Nie napiszę tutaj
Jak skontaktować się z obsługą Facebooka? [aktualizacja 18.10.2019]
Macie już dość tracenia czasu na przeszukiwanie tematów w Centrum Pomocy Facebooka? Raporty zgłaszane poprzez standardowe formularze wydają się lecieć w próżnię? Na szczęście jest
Kryzysy w Social Media zduszone w zarodku
Jestem zdecydowanym zwolennikiem strategicznego podejścia do tematu zwanego hucznie “Kryzysy w Social Media.” Działanie na oślep – bez planu i przygotowania – może mieć tragiczne
Prezentacje po tym tekście nie będą takie, jak przedtem
Czy Wy też spotkaliście na studiach prezentacje zalane od pierwszego do ostatniego slajdu tekstem? Skopiowane, a następnie wrzucone na slajdy całe strony z książek nie
35 marketingowych akronimów, które powinieneś znać!
W sieci można znaleźć wiele słowników z akronimami wykorzystywanymi m.in. przez pracowników dużych korporacji. Niektóre tytuły głośno krzyczą “150 marketingowych akronimów!” Ale po co to?
Instagram – odkryj jego potencjał! #2 Strategia
Często dostaję pytania – “co mam zrobić, żeby mój insta był lepszy?”. Odpowiedź jest zawsze ta sama: “to zależy”. Nie dlatego, że brak mi pomysłów, lecz dlatego,
Instagram – odkryj jego potencjał! #1 Algorytm
Mimo że Facebook nadal jest liderem w kontekście Social Media marketingu i większość firm zaczyna swoje działania reklamowe od założenia własnego fanpage’a, to na pewnych
Jak zbudowany jest mózg: hipokamp
W ostatnim czasie zacząłem rozszerzać swoją wiedzę na temat ludzkich zachowań o tę część, która wiąże się z badaniami neurologicznymi. Do tego niezbędna była mi
Vero – nowa aplikacja społecznościowa
Do tej pory wydawało mi się, że stworzenie platformy społecznościowej niezawierającej innowacyjnej, niespotykanej dotąd funkcji z góry będzie skazane na niepowodzenie. Wszystko zmieniło się jednak
8 faktów, dla których warto budować relacje w Social Media
Niegdyś miejscem, w którym budowano relacje społeczne, był teren wokół ogniska. Ludzie zbierali się wówczas w kręgu i, poprzez snucie pobudzających wyobraźnię opowieści, zbliżali się
Sekretny sposób na to, by inni zrobili to co chcesz
Zastanawiałeś się kiedyś czy istnieją magiczne sposoby na to, by inni zrobili dokładnie to czego chcesz? Niestety, metody działające niczym Imperius – zaklęcie pozwalające kontrolować
Zeszyt to nie kartka, a marketing to nie (tylko) reklama
Zastanawiałem się jak powinien wyglądać pierwszy wpis na blogu. Czy powinno to być przywitanie niczym na zebraniu grupy AA: “Mam na imię Patryk. Marketingiem zajmuję