Sekretny sposób na to, by inni zrobili to co chcesz

Zastanawiałeś się kiedyś czy istnieją magiczne sposoby na to, by inni zrobili dokładnie to czego chcesz? Niestety, metody działające niczym Imperius – zaklęcie pozwalające kontrolować innych, znane ze świata Harrego Pottera – nie istnieją! Być może wprowadzenie kogoś w stan hipnozy zadziałałoby podobnie, ale nie mogę tego potwierdzić, ponieważ nie miałem okazji zobaczyć tego na własne oczy. Dziś zdradzę Ci jednak pewien sposób, który może pomóc w realizacji m.in takich celów jak: zdobycie wymarzonej pracy, uzyskanie awansu, czy poderwanie dziewczyny. Jest to technika, którą sam wielokrotnie przetestowałem i często okazywała się skuteczna. Należy przy tym pamiętać, że metoda zwiększa jedynie prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu, ale go nie gwarantuje.

Flaki, wątróbki, ozory…

W czasie II wojny światowej rząd USA poszukiwał sposobu na przekonanie ludzi do jedzenia podrobów, ponieważ znaczne ilości mięsa wysyłane były dla wojska i Stanom groziła klęska głodu. Zwierzęce wnętrzności uważane były wówczas przez społeczeństwo za coś obrzydliwego. Gospodynie domowe, odpowiedzialne za przygotowywanie posiłków w większości amerykańskich domów wyrzucały je do śmieci lub, co najwyżej, karmiły nimi psy. Rządowa Komisja ds. Nawyków Żywieniowych podjęła się próby wyedukowania społeczeństwa w aspekcie korzyści płynących ze spożywania podrobów, co jak się jednak okazało, nie przyniosło pożądanego efektu . Zdesperowani członkowie Komisji postanowili w inny sposób rozpracować umysły gospodyń i zwrócili się o pomoc do psychologa – Kurta Lewina.

Kto pyta nie błądzi

Lewin postanowił przeprowadzić pewien eksperyment. Podzielił gospodynie domowe na dwie grupy. Jednej z nich zaprezentowano atrakcyjne i bardzo interesujące materiały edukacyjne, dotyczące korzyści płynących z jedzenia podrobów. Informowano o zawartości witamin i minerałów. Przy pomocy danych wyjaśniano im zdrowotne i ekonomiczne aspekty zmiany dotychczasowego menu. Inna grupa została poproszona o udział w zbiorowej dyskusji nad programem zmian. Kobietom zadano pytanie: “W jaki sposób można przekonać takie gospodynie domowe jak wy do wykorzystywania w swojej kuchni podrobów?”. W efekcie postawienia im takiego pytania przez dalszą część eksperymentu przekonywały same siebie, wymyślając przy tym szereg argumentów. Rezultaty okazały się zdumiewające. Zaledwie 3% kobiet z grupy pierwszej przekonało się, że jedzenie podrobów może mieć rzeczywiście istotne znaczenie, wobec aż 32% gospodyń domowych z grupy, której zadano pytanie zmuszające do dyskusji i generowania własnych argumentów.

Przekonaj się sam

W jaki sposób wykorzystać metodę Kurta Lewina do tego, by pomogła nam w sytuacjach, które są dla nas z jakiegoś powodu ważne? Wykorzystaj autoperswazję i pozwól innym samodzielnie wygenerować argumenty, którymi się przekonają. Mówiąc do kobiety: “Powiedz, co by się musiało stać, żebyś się ze mną umówiła?” powinieneś uzyskać jasną instrukcję dotyczącą kroków, jednocześnie nie wywierając na niej żadnych nacisków. W podobny sposób możesz zapytać szefa: “Co by się musiało stać, żebym dostał podwyżkę?”. W efekcie wygenerowane w jego głowie argumenty mogą znaleźć potwierdzenie w Twojej dotychczasowej pracy i uzyskasz to na czym Ci zależy bez dodatkowego wysiłku. Zadanie takiego pytania może okazać się również mniej stresujące od próby uzyskania podwyżki w oparciu o własne argumenty. Byłoby świetnie, gdybyście podzielili się swoimi sukcesami po wykorzystaniu tej techniki w komentarzu. Możecie też napisać do mnie na Facebooku lub Instagramie, do których linki znajdziecie m.in. na górnym pasku menu 🙂
SEO - co to jest
Marketing

SEO – co to jest? Kiedy efekty?

Dość często na początku drogi związanej z digital marketingiem, pojawiają się pytania typu: SEO – co to jest? Na czym polega pozycjonowanie? Jak długo trzeba czekać

Przydałby Ci się dobry content na stronę?

Skontaktuj się z nami!

Potrzebujesz pomocy?

Wyślij
formularz

Chętnie odpowiemy na pytania!

Jeżeli masz pytania dotyczące działań z zakresu marketingu internetowego – wyślij je w formularzu, lub skontaktuj się z nami telefonicznie.
+48 790 706 906