Macie już dość tracenia czasu na przeszukiwanie tematów w Centrum Pomocy Facebooka? Raporty zgłaszane poprzez standardowe formularze wydają się lecieć w próżnię? Na szczęście jest jeszcze szansa! Istnieje możliwość bezpośredniej rozmowy z (żywym) przedstawicielem Facebooka. Tak oni istnieją!
Kontakt do Facebooka
Nie tak szybko! No, chyba że jesteście szczęśliwymi posiadaczami konta reklamowego, a także sponsorowaliście choć jeden post. Jeśli nie, to musicie je najpierw utworzyć, ponieważ bezpośredni czat jest dostępny jedynie dla reklamodawców.
Po uruchomieniu konta i utworzeniu dowolnej reklamy, nawet za minimalną stawkę, otrzymacie klucz do bram niebios! Wszystkie Wasze problemy odejdą w niebyt za jednym, magicznym kliknięciem. Ścieżka, która prowadzi do tego skarbu znajduje się tutaj: kontakt do Facebooka.
Jak zacząć czatować?
Po kliknięciu w podany wyżej link Waszym oczom powinien ukazać się następujący widok:
Scrollujemy stronę na dół, aż ujrzymy przycisk “Pierwsze kroki”, w który musimy kliknąć. Po przejściu na kolejną stronę zobaczymy ten ekran:
Teraz należy wybrać obszar występowania problemu. Klikamy np. “Strony firm” i przechodzimy dalej.
Widzimy aktualnie kategorie pomocy dotyczącej wybranego obszaru. Jeśli gotowe wskazówki nie okazują się skuteczne, to nie ma się co martwić! Na dole strony czeka na nas Święty Gral – przycisk otwierający okienko chatu.
Na pojawienie się konsultanta można czekać od kilku do kilkunastu minut. Gdy wszystko załaduje się prawidłowo zostaniemy przeniesieni do okienka konwersacji.
Zostaniecie poproszeni o krótki brief waszej sprawy lub będziecie musieli skorzystać ze wstępnego wsparcia pod postacią chat-bota. Następnie zobaczycie informację, że do rozmowy dołączył członek obsługi Facebooka. Od teraz możecie w prosty i przyjemny sposób rozwiązać swój problem.
Skuteczność czatu
Już kilkukrotnie zdarzyło mi się rozmawiać bezpośrednio z konsultantem Facebooka. Nie wiem od czego to zależy, ale raz wymagało to ode mnie znajomości języka angielskiego, ponieważ rozmawiałem z Carlosem, a innymi razy otrzymywałem naprzemienne wsparcie ze strony Natalii oraz Karoliny. Moje zgłoszenia dotyczyły m.in. łączenia stron, których łączenie nie działało poprzez standardową procedurę “merge” lub innych funkcji, które nie działały pomimo wykonywania przeze mnie prawidłowych czynności.
Mam nadzieję, że okażą się przydatne i w Waszym naszpikowanym deadlineami życiu pojawi się nieco więcej spokoju 🙂
Do następnego!