Jak wypromować lokalną firmę na Instagramie?

Dlaczego jednym na Instagramie idzie lepiej, a innym gorzej? Co takiego zrobić, żeby rozkręcić firmowe konto i zbudować wokół niego zaangażowaną społeczność?

Nie napiszę tutaj o tym, jakie zdjęcia robić i co pokazywać w relacjach. Podpowiem Wam natomiast, jakie 3 proste i jednocześnie niezwykle skuteczne kroki podjąć, aby osiągnąć sukces. Dzięki nim, zgodnie z Zasadą Pareto, powinniście generować 80% skuteczności swoich publikacji. Zatem przestańmy krzyczeć “Instagram obcina zasięgi!” oraz zwalać niskie zaangażowanie na algorytm i bierzmy się do roboty!

Krok 1: hashtagi

Załóżmy, że prowadzicie lokalną firmę w Gdańsku. Używajcie lokalnych hashtagów: #gdańsk #gdansk #gdansoldtown #visitgdansk #trójmiasto #wrzeszcz #igersgdansk oraz innych, którymi posty oznaczają Wasi klienci. Wykorzystujcie hashtagi odnoszące się do: oferowanych przez Was produktów np. #kawa, usług np. #pazurki, grupy docelowej np. #mojewszystko. Swoją drogą, jeśli bez sprawdzania wiecie, kto takiego używa, to dajcie znać w komentarzu 🙂

Nie ma sensu wykorzystywać zagranicznych hashtagów, jeśli swoją ofertę kierujecie jedynie do polskich klientów. W strumieniu najpopularniejszych znaczników Wasze posty zwyczajnie zginą. Wystarczy kilka sekund, aby zostały przykryte setkami innych.

Krok 2: lokalizacje

Lokalizacje można oznaczać w dwóch rodzajach publikacji – zwyczajne posty oraz Insta Stories. Pozwalają one dotrzeć do osób, które do tej pory nie obserwowały profilu, ale chętnie przeglądają zakładkę “Miejsca”, aby sprawdzić kto i co opublikował “na ich terenie”.

W przypadku firmy lokalnej ważne jest utworzenie własnej lokalizacji. Umożliwi to odnalezienie jej, poprzez GPS w telefonie, odwiedzającym miejsce klientom. Relacje w takiej lokalizacji mogą być także wyświetlane w strumieniu miasta np. oznaczenie Restauracji X w Łodzi, powoduje jej równoczesne wyświetlenie w strumieniu Łódź.

Krok 3: interakcje

Trzecim elementem jest działanie wymagające od zarządzających kontem nieco więcej inwencji oraz umiejętności budowania relacji. Ważny będzie także poświęcony na to działanie czas. Pierwszym dość dużym wyzwaniem, w którym należy wykazać się umiejętnością budowania relacji jest ograniczenie techniczne Instagrama – można dać maksymalnie 60 “lajków” w godzinę. Nie wystarczy zatem bezmyślnie lubić jak leci wszystkich zdjęć pod danym hashtagiem. Skup się na kluczowych osobach z lokalnej społeczności. Na znajomych swoich klientów, którzy z dużo większym prawdopodobieństwem zdecydują się na skorzystanie z oferty – bo znają kogoś, kto już z niej skorzystał – niż tych, którym nazwa Twojej firmy nic nie mówi.

Warto pamiętać, że oprócz zwyczajnego komentowania pod postami mamy do dyspozycji wiele innych metod wejścia w interakcję. Reakcje na relacje, odpowiadanie na relacje, branie udziału w ankietach, zadawanie pytań, gdy ktoś umieści naklejkę “zadaj pytanie”.

Jeśli chcielibyście dowiedzieć się czegoś więcej, to zadawajcie śmiało pytania w komentarzach 🙂

Do następnego!

Patryk Ciechanowski

Patryk Ciechanowski

Twórca wszystkiego, co spoko - Spoko Marketingu, Spoko Cafe, SpokoKawa.pl :) Od wielu lat zajmuje się marketingiem internetowym oraz przedsiębiorczością. Jest także kierownikiem Zakładu Nowych Mediów w Państwowej Uczelni Zawodowej we Włocławku, w ramach którego działa kierunek Nowe media i e-bizbes. Nie znosi, gdy ktoś oceniając projekt mówi „wydaje mi się”, ponieważ jego zdaniem wszystko powinno być zmierzone i policzone, aby na tej podstawie wyciągnąć właściwe wnioski.

Przydałby Ci się dobry content na stronę?

Skontaktuj się z nami!