SEO – co to jest? Kiedy efekty?

SEO - co to jest

Dość często na początku drogi związanej z digital marketingiem, pojawiają się pytania typu:
SEO – co to jest? Na czym polega pozycjonowanie? Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania?
Sam, kiedy zaczynałem swoją przygodę z optymalizacją stron pod wyszukiwarki, nie mogłem znaleźć konkretnej definicji i odpowiedzi na te pytania…
Postaram się wytłumaczyć tę tajemną wiedzę i odpowiedzieć na pytanie: seo – co to jest?

SEO – definicja

SEO - co to jest?

SEO (Search Engine Optimization) – inaczej optymalizacja strony lub sklepu internetowego pod konkretną wyszukiwarkę. Co rozumiemy poprzez pojęcie “optymalizacja“?
W skrócie: szereg różnych działań, które powodują, że nasza strona staje się przyjazna dla wyszukiwarki.

Wyobraźmy sobie sytuację, w której rozmawiamy z nowo poznaną osobą podczas imprezy.
Przyjemnie i miło klei się rozmowa, lecz nie jest to osoba, której od razu powierzymy wszystkie nasze tajemnice. Aby tak się stało, musimy tej osobie zaufać, a jednak jest to proces, który wymaga czasu.


Podobnie sytuacja wygląda z naszą stroną w przeglądarce. W pierwszej kolejności jesteśmy kimś obcym.
Przeglądarka nigdy wcześniej o nas nie słyszała, nie posiadamy żadnej historii, ani żadnych danych, które by o nas mówiły. Musimy zrobić coś, co sprawi, że staniemy się godni zaufania.

Optymalizacja – jak pozycjonować stronę?

Trudno mówić o jednym działaniu, które sprawi, że znajdziemy się w TOP 10.
Jak już wcześniej wspomniałem, optymalizacja to długi proces, na który składa się wiele elementów.
Jednym z takich elementów jest chociażby stan techniczny, m.in. to jak szybko ładuje się nasza strona. Sami z doświadczenia wiemy, że nie ma nic gorszego niż długo ładująca się strona…
Szybciej podejmiemy decyzję o wyłączeniu jej i znalezieniu innej, niż zaczekamy aż wybrana przez nas się załaduje. Dla wyszukiwarek, a przede wszystkim Google, też jest to kluczowe!

Odpowiednie słowa kluczowe

Kolejnym elementem całej układanki są słowa kluczowe znajdujące się na naszej stronie.
Słowa kluczowe to nic innego, jak słowa, po których nasza strona wyświetla się w wynikach wyszukiwania.

Nasycenie odpowiednio dobranymi słowami kluczowymi, sprawi, że będziemy piąć się coraz wyżej w tabelce, aż finalnie mamy szansę znaleźć się na samej górze wyników wyszukiwań.

SEO – kiedy efekty?

Pozycjonowanie to proces tak samo, jak nawiązywanie przyjaźni.
Wyszukiwarka, podobnie jak w relacjach, potrzebuje czasu aby nam zaufać.
Czasami efekty widoczne są już po kilku tygodniach od podjętych działań, a czasami efekty zobaczymy dopiero po kilku miesiącach.
Pamiętajmy jednak że skuteczne pozycjonowanie w końcu przyniesie pozytywne efekty!
Chociażby w postaci poprawy wyniku jakości w kampaniach Google Ads.

Potrzebujesz wsparcia w zakresie pozycjonowania strony?
Sprawdź naszą ofertę SEO!

Alan Sarbinowski

Alan Sarbinowski

Miłośnik nowych technologii, nieszablonowych rozwiązań i dobrego jedzonka. Specjalizuje się w działaniach związanych z SEM opierając się o analizę danych.

Przydałby Ci się dobry content na stronę?

Skontaktuj się z nami!