Konto firmowe na TikToku – czy warto je zakładać?

Konto firmowe - tiktok

TikTok to stosunkowo młoda platforma społecznościowa, która w bardzo krótkim czasie podbiła serca ludzi na całym świecie. Aplikacja z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem społeczności i właśnie dlatego oprócz prywatnych kont, zaczęły powstawać tam również profile firm, które TikToka używają do promocji swojego biznesu. Jak sprawić więc, by nasze treści reklamowe zwróciły uwagę użytkowników platformy? 

Treści na TikToku – co tworzyć by zyskać sympatię widzów?

Najważniejszą cechą TikToka jest zdecydowanie luz, który towarzyszy publikowanym tam filmom. Wówczas gdy Instagram poszedł w stronę ukazywania niemal wszystkiego przez różowe okulary, na TikToku nie ma problemu z materiałami, w których widzimy zwykłych użytkowników w dresach czy bez makijażu. Poza tym, platforma ta jest bardzo zróżnicowana pod względem kontentu – znajdziemy tam zarówno przeróżnych artystów, opowieści, recenzje, tutoriale, memy jak i wiele innych treści. 

Wśród wszystkich tych filmów, co jakiś czas ukazują się tak zwane trendy. Jest to grupa publikacji, która zyskuje popularność w danym czasie, a co za tym idzie – staje się viralem na platformie. Może to być przykładowo określony taniec do danej piosenki czy też mem stworzony pod jakiś konkretny dźwięk. “Podpinając” się pod tiktokową modę i tworząc owe trendy, szybko można zdobyć popularność. Nie tylko normalni użytkownicy, ale również firmy decydują się na takie kroki – dopasowując oczywiście dany trend do swojej działalności. Aby być na bieżąco z popularnymi dźwiękami oraz hashtagami towarzyszącymi filmom, warto śledzić statystyki dostarczane przez samego TikToka – wystarczy odpalić ich narzędzie: TikTok Creative Center. Nie zapominajmy również o tym, że sami możemy stać się trendsetterami!

Rodzaje reklam na TikToku

Oprócz tego, że nasze treści mogą zyskać popularność poprzez wbicie się w łaski algorytmu platformy, a co za tym idzie – wybić się zupełnie za darmo, można również korzystać z paru opcji reklamowych. 

Najpopularniejszą z nich jest reklama in-feed, która po prostu wyświetla się między innymi treściami w zakładce “Dla Ciebie”. Innym rodzajem tiktokowej reklamy jest top view – pojawia się każdemu użytkownikowi w danym regionie zaraz po włączeniu aplikacji. Dotarcie do bardzo dużego grona odbiorców sprawia, że jest ona bardzo efektywna, co niestety wiąże się również z dużym wydatkiem na kampanię. Ciekawą formą promocji w aplikacji jest reklama HTC. Polega ona na stworzeniu specjalnego hashtagu, który po kliknięciu przeniesie nas na stronę z logo i opisem firmy. Pod danym hashtagiem kryć się może challenge lub inny kontent stworzony przez naszą markę – najlepiej taki, który zachęci innych do tworzenia podobnych treści. Mamy wtedy do czynienia również ze zwiększeniem zasięgów organicznych kampanii. Poza tym, w aplikacji można stworzyć własny filtr, z którego korzystać będą inni tiktokowi twórcy.

Prowadząc firmowe konto na TikToku należy pamiętać o tym, bo wpasować się swoją kreacją do innych treści, które wyświetlą się naszemu odbiorcy. Warto więc odejść od klasycznej reklamy mobilnej i zastosować na przykład tiktokowy trend by zareklamować nasz produkt bądź usługę. Wtedy cała kreacja stanie się naturalna, co zwiększy szansę na utrzymanie uwagi widzów. 

Czy TikTok to odpowiednia aplikacja dla Twojej firmy?

Bardzo duża grupa odbiorców TikToka to młodzi ludzie – aż 34% użytkowników jest w wieku od 13 do 17. Kolejne 40% to osoby w przedziale 18-24 lat. Dużą grupę stanowią też użytkownicy od 25 do 34 roku życia – to aż 20%. Decydując się więc na założenie firmowego profilu na tej platformie, warto wziąć to pod uwagę. Jeśli nasze produkty lub usługi kierowane są do starszej publiki lub wąskiego grona odbiorców, zastanówmy się czy TikTok ma być naszym numerem jeden jeśli chodzi o komunikację z potencjalnymi klientami. Niektóre przedsiębiorstwa otwierają tam konta, ale tylko w ramach pomocniczego budowania marki.

Niemniej jednak z roku na rok widać, że aplikację pobiera coraz więcej osób, które mają więcej niż 34 lata. Warto także dodać, że TikTok to czwarta platforma społecznościowa pod względem liczby użytkowników. Czy przebije Facebooka lub Instagrama? Kolejne lata z pewnością nam to pokażą, ale jedno jest pewne – TikTok jest w trendach 😉

Emilia Gratkowska

Emilia Gratkowska

Przydałby Ci się dobry content na stronę?

Skontaktuj się z nami!